...

Official online store

DYRBERG/KERN
 
 

Regler og vilkår

Indledning

Website: dyrbergkern.dk
Virksomhedens juridiske navn: DYRBERG/KERN
Organisationsform: A/S
CVR: 13916306
Virksomhedsadresse: Prags Boulevard 80, 2300 København, Danmark
E-mailadresse: webshop@dyrbergkern.com
Telefon: 35 38 39 30
Virksomhedens etableringsår: 1990

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.dyrbergkern.dk til levering i følgende lande:

Danmark (undtagen Grønland og Færøerne), Østrig, Belgien, Tjekkiet, Finland, Frankrig, Tyskland, Ungarn, Irland, Østrig, Belgien, Bulgarien, Canada, Cypern, Tjekkiet, Estland, Finland, Frankrig, Grækenland, Tyskland, Ungarn, Irland, Italien, Holland, Hong Kong SAR, Kina, Kina, Kroatien, Lithauen, Luxembourg, Letland, Norge, New Zealand, Malta, Polen, Portugal, Rumænien, Rusland, Slovakiet, Slovenien, Sverige, Spanien, Schweiz, Storbritannien, USA, Forenede Arabiske Emirater. 

Bestilling og betaling

www.dyrbergkern.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

For at handle på www.dyrbergkern.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

Eventuelle ekstra betalinger for fx fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.

Når du er klar til at bestille, klikker du på ”BESTIL”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform.

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”TIL BETALING”. Herefter går din ordre videre til www.dyrbergkern.dk.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra dyrbergkern.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, kan du logge ind på siden eller sende en e-mail til webshop@dyrbergkern.com.

Rabatter

Procentrabatter, gælder ikke på udsalgsvarer. Vores kampagner kan ikke kombineres og du kan ikke bruge to forskellige gavekort eller rabatkoder på en og samme ordre.

Hvis du har en rabatkode eller et gavekort bruger du den i kassen. Skriv koden ind og tryk på knappen 'aktiver' når du kommer til kassen, så trækkes summen automatisk fra din slutsum. Hvis koden dækker hele beløbet på ordren, bliver dette dit betalingsmiddel. Dækker den en mindre del må du vælge et andet betalingsmiddel til at betale resterende sum på ordren.

Betalingsmetoder
Du kan anvende følgende betalingsmetoder i vores webshop:

  • VISA
  • Dankort
  • MasterCard
  • Maestro
  • JCB
  • American Express
  • Paypal
  • MobilePay 

Der tages ikke gebyr ved betaling på dyrbergkern.dk.

OBS! Ved betaling med Paii er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. 

Levering:
I øjeblikket sender vi til følgende lande:

  • Danmark (undtagen Grønland og Færøerne) 
  • Østrig 
  • Belgien 
  • Bulgarien
  • Canada
  • Cypern
  • Tjekkiet 
  • Estland
  • Finland 
  • Frankrig 
  • Grækenland
  • Tyskland 
  • Ungarn 
  • Irland 
  • Italien 
  • Holland 
  • Hong Kong SAR Kina
  • Kina 
  • Kroatien  
  • Lithauen 
  • Luxembourg
  • Letland
  • Norge 
  • New Zealand
  • Malta
  • Polen 
  • Portugal 
  • Rumænien
  • Rusland
  • Slovakiet 
  • Slovenien 
  • Sverige 
  • Spanien 
  • Schweiz
  • Storbritannien 
  • USA
  • Forenede Arabiske Emirater 

Ordrer afgivet inden kl. 13.00 fra mandag til fredag vil blive afsendt samme dag. 

Levering sker med Post Danmark eller GLS - mandag til fredag på den adresse, du opgav, da du afgav ordren. GLS leverer din pakke til et afhentningssted (pakke-shop) i nærheden af din bopæl - eller en pakke-shop efter eget valg. GLS har mere end 500 pakke-shops i butikker over hele landet - for eksempel i kiosker, supermarkeder, på tankstationer og i udvalgte COOP-butikker. 

Der skal kvitteres for alle leveringer ved modtagelsen af pakker fra Post Danmark. Det behøver dog ikke være dig selv, der skriver under. Det kan være en anden person på samme adresse (f.eks. et familiemedlem) eller en nabo, der kvitterer for modtagelsen af pakken.

Samlet køb over kr. 499,- leveres fragtfrit. 
Ved køb under 499,- koster forsendelsen 45,- med Post Danmark.
Ved køb under 499,- koster forsendelsen 30,- med GLS.

Bemærk, at du er ansvarlig for de produkter, du har bestilt, efter at leveringen er gennemført. Hvis pakken ser ud til at være beskadiget, beder vi dig nægte modtagelse af den.

Vi opfordrer til, at du undersøget dine varer for eventuelle defekter og underretter os herom. Skulle det ske, at en eller flere varer er defekte, eller der mangler en vare i din levering, eller en eller flere varer er forkerte i forhold til bestillingen, har du mulighed for at returnere den defekte vare, og vi vil så tilbagebetale købsprisen og alle leveringsomkostninger.

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering pr. e-mail for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse/salgskvittering fra os.

28 dages fortrydelsesret

Når du handler hos DYRBERGKERN.dk har du normalt 28 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. 

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. 

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Hvis du ønsker at fortryde dit køb, kan du benytte vores standardfortrydelsesformular som er vedlagt i enhver pakke du modtager fra os. Hvis denne formular benyttes behøver du ikke informere os om din fortrydelse på anden vis.

 

Returnering

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor kvittering fra speditør samt evt. track and trace-nummer. 

VIGTIGT

Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

 

Dokumentation for dit køb samt returformular

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. 

Derudover vil det lette ekspeditionen, såfremt du vedlægger en udfyldt returformular, som er vedlagt i pakken når du modtager varerne. 

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 28 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

DYRBERG/KERN WEBSHOP
Prags Boulevard 80 
2300 København 
Danmark

Af logistiske årsager tilbyder DYRBERG/KERN ikke en traditionel bytteservice som i en butik. 
Du bytter en vare ved at returnere de uønskede varer, og dernæst foretager du en ny bestilling på DYRBERGKERN. Du vurderer selv, om du ønsker at afvente refunderingen, inden du lægger en ny bestilling.

HVAD SKAL JEG SENDE MED TILBAGE
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Derudover vil det lette ekspeditionen, såfremt du vedlægger en udfyldt returformular, som du finder her. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

  • du reelt har taget varen i brug,
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
  • du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
  • du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Du skal kontakte os inden for ”rimelig tid”

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.  

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til webshop@dyrbergkern.com eller telefonisk på +45 35 38 39 30. 

For at vi kan vurdere din reklamation, skal vi bede dig om følgende:

1. Send os en kort beskrivelse af, hvordan skaden eller defekten er opstået. Bemærk venligst, at du bør kontakte vores kundeservice, så snart du opdager defekten.

2. For at dokumentere defekten skal du sammen med beskrivelsen sende et par billeder - Defekten skal fremgå tydeligt på minimum ét af billederne.

3. Send billederne pr. e-mail til webshop@dyrbergkern.com

4. Oplys venligst hvilket ordrenummer varen er købt på – eller vedlæg kopi af ordrebekræftelse/kvittering.

5. Efter vi har modtaget dine billeder, behandler vi hurtigst muligt din reklamation. 

I tilfælde af at du skal returnere vare(r) under en reklamationssag, sender DYRBERGKERN.dk en forudbetalt returlabel som skal benyttes. Hvis du vælger ikke at benytte den forudbetalte returlabel (og dermed står selv for alle omkostninger i forbindelse med forsendelsen) bedes du sende varerne til:

DYRBERG/KERN WEBSHOP
Prags Boulevard 80 
2300 København 
Danmark

(Bemærk: Der kan ikke indleveres pakker personligt på denne adresse)

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger ved at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace-nummer.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Persondata

For at kunne handle på www.dyrbergkern.dk skal du som minimum oplyse:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mailadresse
  • Telefon/mobilnummer

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos DYRBERG/KERN A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret præcis om, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Som registreret hos DYRBERG/KERN A/S har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til DYRBERG/KERN A/S via e-mail webshop@dyrbergkern.com.

Kundedata opbevares og transmitteres ikke krypteret. Følgende fra DYRBERG/KERN har adgang til de oplysninger, der registres om dig: E-commerce Manager Amalie, samt betroet personale hos kundeservice og lager.

Den dataansvarlige på dyrbergkern.dk er E-commerce Manager Amalie Quist.

Der videregives ikke oplysninger til tredjepart.

Cookies

Ved at benytte www.dyrbergkern.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Ønsker du at læse om, hvilke cookies der bruges på www.dyrbergkern.dk, samt hvorledes du sletter cookies så klik her

Lovvalg og værneting

Køb af varer på www.dyrbergkern.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Klagevejledning 

Såfremt du som forbruger ønsker at klage over dit køb på denne hjemmeside, henvises du til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen samt til Onlineplatformen; https://ec.europa.eu/consumers/odr/, hvorfra der er informationer om dine muligheder for en udenretslig tvistbilæggelse af din klage. Du kan kun anvende Onlineplatformen, hvis du bor i EU. I forbindelse med din klage kan du indsætte vores e-mailadresse; webshop@dyrbergkern.com.